Aida Alić je akademska kiparka, restauratorica i konzervatorica koja je, između ostalog, restaurirala Vijećnicu i Gradsku tržnicu u Sarajevu. O svom neobičnom zanimanju, ljubavi prema umjetnosti, ali i svakodnevnom radu govorila je za Klix.ba.
Kako ističe, prilikom odabira zanimanja željela je baviti se nešto drugačijim poslom.
“Ljubav prema umjetnosti i činjenica da sam uvijek bila mimo svijeta naveli su me da probam nešto drugačije i novo. Uvijek sam bježala od najmnogoljudnijih i najpopularnijih izbora. Zbog toga sam izabrala kiparstvo, a tokom studija i restauraciju, jer su usko povezani”, kazala je.
Shodno jedinstvenosti njenog rada i činjenici da je njen posao vid umjetnosti, Aida Alić otkriva i gdje pronalazi najviše inspiracije za rad.
“Ovo jeste umjetnost. Da budem precizna, ovo je spašavanje umjetnosti. Ovdje je mnogo bitnije znanje, iskustvo, poznavanje tehnika, materijala i kontinuirano učenje od inspiracije”, poručuje.
“S novim izazovima ovog posla nikad nije dosadno”
Ona odnedavno na društvenim mrežama dijeli svakodnevnicu na terenu, a otkrila nam je kako izgleda jedan njen radni dan.
“Na društvenim mrežama je samo djelić te svakodnevnice. Kao samohrana majka svako, ujutru se budim jako rano. Kćerku ostavljam u vrtiću, nakon čega počinje moj radni dan. Svaki dan se suočavam s novim izazovima ovog posla te garantujem da nikada nije dosadno. Ovisno o vremenu, lokaciji i ekipi s kojom radim moj radni dan može, a i ne mora uključivati sljedeće: koordinaciju ljudi, pripreme elemenata za uzimanje otisaka i restauraciju, pravljenje modela, šablona i kalupa te izvlačenje profilacija na objektu ili u radionici”, pojašnjava Alić.
“Svakom projektu se posvetim s jednakom strašću”
Ova restauratorica i konzervatorica otkrila nam je da je radila na nekim od najznačajnijih projekata.
“Svakom projektu se posvetim s jednakom strašću. Zaista ne znam na koliko objekata sam do sada radila, ali moji favoriti i jedni od najdražih projekata su Vijećnica, Gradska tržnica, Gospođicina kuća, srednja škola koja je svima poznata kao ‘Brankuša’ i hotel Miramare u Crikvenici. Emotivno sam vezana za restauraciju grafita u Memorijalnom centru Srebrenica. Najzahtjevniji projekt je bio hotel Miramare u Crikvenici, gdje sam radila kiparske i restauratorske poslove. Od varenja podkonstrukcije, modelovanja i pravljenja kalupa do restauracije kamena i elemenata od žbuke. Dodatni izazov je bio život na relaciji Sarajevo – Crikvenica”, kazala
“Restauracija ne isključuje kreativno stvaralaštvo”
Ranije je učestvovala na brojnim izložbama, festivalima i radionicama, a uskoro priprema i skulpture za još jednu izložbu.
“Nema hljeba bez dlijeta i špahtle. Ljubav prema stvaranju je još tu i najbolji pokazatelj je činjenica da naredne sedmice trebam predati skulpture za izložbu koju organizuje Fondacija Izvor. Mogu reći da restauracija ne isključuje kreativno stvaralaštvo i obrnuto”, tvrdi ona.
“Svojim radom inspirisala sam jednu posebnu osobu”
Govoreći o sadržajima koje dijeli na društvenim mrežama, ističe da je to uradila po savjetu prijatelja.
“On mi je spomenuo da bi to mogao biti originalan i zanimljiv sadržaj. Sigurno znam da sam inspirisala jednu osobu, a to je bratična koja govori svima da će biti kao tetka kad poraste i da će ona sređivati grad”, kazala je Alić.
Foto: S. S./Klix.ba
Foto: S. S./Klix.ba
Ova umjetnica otkrila nam je i koji su njeni planovi za naredni period, tvrdeći da ostaje dosljedna svojoj ljubavi prema onome što radi.
“Trenutno imam dva objekta na kojima radim i plan mi je da ostanem u Sarajevu, da nastavim s restauracijom rodnog grada i ostatka Bosne i Hercegovine. Definitivno postoji interes da nastavim edukaciju, najvjerovatnije doktorat u jednom od italijanskih gradova”, poručila je na kraju razgovora za Klix.ba.











