Mirjana Karanović, renomirana glumica i rediteljica, nedavno je govorila o svom novom filmu “Majka Mara,” koji je premijerno prikazan na 30. Sarajevo Film Festivalu. U razgovoru za Nova.rs, Karanovićeva je istakla da ju je privukla priča o ženi koja naizgled ima sve zahvaljujući svom obrazovanju, veštinama, i snazi karaktera, ali se iznutra emocionalno urušava i suočava s prazninom u svom životu. Ona opisuje svoju junakinju kao nekoga kome se istovremeno divi, ali koga i žale.
Ovaj film, drugi rediteljski poduhvat Karanovićeve, izazvao je veliko interesovanje i na Hercegnovskom festivalu, gde se takmiči u zvaničnoj selekciji. Iako je u Sarajevu film prikazan van konkurencije, Karanovićeva naglašava da je premijera na tako prestižnom festivalu izvanredna referenca za dalji festivalski život filma. Kako objašnjava, premijera na dobrom festivalu, poput onog u Sarajevu, otvara vrata za druge značajne festivale, što je posebno važno za male kinematografije poput naše.
Karanovićeva je svesna izazova s kojima se susreću filmski stvaratelji iz manjih zemalja, budući da moćnije kinematografije često imaju unapred rezervisana mesta na prestižnim festivalima kao što su Cannes, Berlin ili Venecija. U tom kontekstu, ona ističe važnost učešća na festivalima poput Sarajevo Film Festivala, koji ima značajan međunarodni ugled.
Iako je Karanovićeva već imala priliku da se predstavi na brojnim prestižnim festivalima, priznaje da uvek postoji određena doza uzbuđenja kada prvi put izlazi pred publiku, posebno kao rediteljica. “Scenska umetnost zavisi od publike,” kaže ona, dodajući da je za umetnika važno da vidi kako publika reaguje na njegov rad. Iako je sam proces rada često najlepši deo stvaranja, Karanovićeva priznaje da ponekad oseća želju da nikada ne dođe do premijere, kako bi mogla da nastavi istraživanje i usavršavanje bez pritiska javnosti.
Sarajevo i Bosna i Hercegovina zauzimaju posebno mesto u životu i karijeri Mirjane Karanović. Pored toga što njena porodica vuče poreklo iz Bosne, ona je proglašena počasnom građankom Sarajeva i imala je priliku da radi u brojnim pozorišnim i filmskim projektima u ovoj zemlji. Njeno prvo pozorišno iskustvo u Sarajevu bilo je u Kamernom teatru, a nastavila je da radi i u Narodnom pozorištu Sarajevo, kao i u raznim teatarskim koprodukcijama.
Karanovićeva je igrala i u tri bosanska filma, među kojima je najpoznatija “Grbavica,” režiserke Jasmile Žbanić. Takođe je glumila u filmu “Na putu” iste rediteljke, kao i u filmu “Go West” Ahmeda Imamovića. Inspiracija za njen najnoviji film “Majka Mara” takođe potiče iz Bosne. U Zenici je igrala u predstavi “Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali,” autora Tanje Šljivar, gde se pojavljuje lik Mare, žene koja je izgubila sina i suočava se s pitanjem smisla svog života.
U filmu “Majka Mara,” Karanovićeva tumači Maru, uspešnu poslovnu ženu koja prolazi kroz duboku emotivnu krizu nakon smrti svog sina Nemanje. Mara se udaljava od porodice i prijatelja, prolazeći kroz bolan proces žalovanja. Njena emocionalna obnova počinje kada upoznaje Milana, bliskog prijatelja svog preminulog sina, u čijem društvu pronalazi utjehu i mir.
Ova priča, koju su zajedno napisali Karanovićeva, Maja Pelević i Ognjen Sviličić, osvetljava teške teme gubitka, žalovanja, i traženja smisla u životu nakon tragedije. Film je dobio pozitivne reakcije publike i kritike, a premijera na Sarajevo Film Festivalu označila je važan korak u njegovom festivalskom putovanju.