Oglasi - Advertisement

Lejletur-regaib, u narodu poznata kao Noć želja, mubarek je noć koja prema Takvimu Islamske zajednice u BiH nastupa s dolaskom akšam-namaza i označava početak duhovne pripreme za ramazan.

Muslimani večeras obilježavaju Lejletur-regaib, mubarek noć koja se tradicionalno doživljava kao noć nade, dove i preispitivanja vlastite odgovornosti. Prema Takvimu Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, Lejletur-regaib nastupa s dolaskom akšam-namaza i označava ulazak u mjesec redžeb, prvi u nizu blagoslovljenih mjeseci redžeba, ša’bana i ramazana.

Sadržaj se nastavlja nakon oglasa

Povodom ove noći, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Kopar Samir-ef. Jusić izjavio je za Agenciju MINA da želja sama po sebi nije dovoljna ako ne preraste u iskrenu dovu, ali i konkretno djelovanje.

Prema njegovim riječima, dova je, kako je rekao Poslanik Muhammed, a.s., “oružje vjernika” i predstavlja posebnu vezu između čovjeka i njegovog Gospodara. Ona donosi duševni smiraj, popravlja stanje i pomaže u ostvarenju ciljeva, ali samo ako je praćena odgovornošću i djelima.

Efendija Jusić naglasio je da se Lejletur-regaib doživljava i kao noć samopreispitivanja, jer svaki čovjek ima želje, snove i ciljeve, ali se rijetko zapita koliko je sam spreman da doprinese njihovom ostvarenju. Islam, kako je istakao, uči da se od Allaha traži pomoć, ali i da se živi u skladu s vrijednostima koje se zagovaraju.

Kao primjer je naveo društva u kojima se red, čistoća i odgovornost dosljedno primjenjuju, čak i bez islamskog identiteta, naglašavajući da čistoća i briga o zajednici trebaju biti vidljivi i u svakodnevnom životu muslimana. Posebno je ukazao na nesklad između deklarativne pobožnosti i stvarne prakse, navodeći primjere zapuštenih javnih prostora i prirodnih bogatstava.

Poručio je da, ako u Noći želja dovimo za boljim društvom, moramo biti spremni da i sami budemo dio te promjene. Vjera, kako je naglasio, treba biti vidljiva kroz ponašanje, odnose u porodici, brigu o zajednici i okolišu.

S druge strane, islamski predavač Elvedin Pezić iznio je suprotno mišljenje, negirajući vjersku utemeljenost obilježavanja Lejletur-regaiba. On tvrdi da Allahov Poslanik, a.s., niti prve generacije muslimana nisu obilježavali ovu noć, te da se ona, prema njegovim riječima, nije prakticirala u prvih 400 godina islama.

Pezić ističe da u islamu svaka noć može biti “noć želja”, naglašavajući da je ibadet dozvoljen i pohvalan u svakom vremenu, ali bez posebnog vezivanja za noći koje, kako smatra, nemaju čvrsto uporište u sunnetu.

Ova različita tumačenja još jednom otvaraju pitanje odnosa između tradicije i stroge vjerske prakse, koje među muslimanima i dalje izaziva rasprave.