Na društvenim mrežama je objavljena fotografija nepoznatog mladića koji je na samom ulazu u Tunel D–B, jednom od ključnih simbola otpora opkoljenog Sarajeva, pozirao s podignuta tri prsta, gestom koja je na ovom mjestu doživljena kao provokacija i nepoštivanje.
Tunel spasa, koji je tokom višegodišnje opsade bio jedina poveznica kojom je opkoljeni grad komunicirao s ostatkom države, danas je memorijalni kompleks posvećen žrtvama, braniocima i ljudima koji su rizikovali život kako bi Sarajevo opstalo. Upravo zato ova fotografija izazvala je ogroman revolt, prenosi Radio Sarajevo
Na nju je prvi reagovao književnik i dugogodišnji kulturni radnik Irfan Gazdić, koji je objavu ovog mladića nazvao “ponavljanjem kukavičkih manira onih koji su godinama uništavali grad”.
Gazdić u svojoj reakciji naglašava da simboli sami po sebi nisu problem, ali postaju uvreda kada se koriste s namjerom da provociraju, omalovažavaju ili umanjuju patnju drugih.
“Ne smeta meni nijedan znak, ni zastava, ni pokret rukom, sve dok nije u funkciji ponižavanja. Ali kad takav gest postane alat za vrijeđanje, to prestaje biti simbol i pretvara se u jeftinu predstavu kojoj je jedini cilj povrijediti drugog da bi se sebe uzdiglo,” poručio je Gazdić.
“Ne, ne – on samo s ta tri prsta ‘podsjeća’ na tri dimenzije opsade Sarajeva: ograničeno kretanje, nedostatak svega i svačega i vojnu (artiljerijsku i snajpersku) kampanju protiv civila, baš poput njegovog Saurona iz Mordora (čitaj: intelektualnog Beograda) koji je ‘nosio kišobran na Jevrejskom groblju’, ali zle, sitne duše koje ‘mrze Srbe’ na silu hoće da je to bila – puška.”
On dodaje da bi, u slučaju da mladić bude suočen s vlastitim postupkom, gotovo sigurno negirao lošu namjeru i tvrdio da je “sve pogrešno shvaćeno”.
Prema Gazdiću, ovakvi potezi nisu slučajni:
“Uvijek se pojave uredni, ‘tihi’, ‘pristojni’ avanturisti koji se ohrabre da ovakve stvari urade na prostoru gdje su ljudi ginuli da bi sačuvali život i dostojanstvo. To je lice sitnog, prostačkog pseudo-patriotizma kojem je jedina svrha izazvati reakciju.”











