Oglasi - Advertisement

Na društvenim mrežama je objavljena fotografija nepoznatog mladića koji je na samom ulazu u Tunel D–B, jednom od ključnih simbola otpora opkoljenog Sarajeva, pozirao s podignuta tri prsta, gestom koja je na ovom mjestu doživljena kao provokacija i nepoštivanje.

Tunel spasa, koji je tokom višegodišnje opsade bio jedina poveznica kojom je opkoljeni grad komunicirao s ostatkom države, danas je memorijalni kompleks posvećen žrtvama, braniocima i ljudima koji su rizikovali život kako bi Sarajevo opstalo. Upravo zato ova fotografija izazvala je ogroman revolt, prenosi Radio Sarajevo

Sadržaj se nastavlja nakon oglasa

Na nju je prvi reagovao književnik i dugogodišnji kulturni radnik Irfan Gazdić, koji je objavu ovog mladića nazvao “ponavljanjem kukavičkih manira onih koji su godinama uništavali grad”.

Gazdić u svojoj reakciji naglašava da simboli sami po sebi nisu problem, ali postaju uvreda kada se koriste s namjerom da provociraju, omalovažavaju ili umanjuju patnju drugih.

“Ne smeta meni nijedan znak, ni zastava, ni pokret rukom, sve dok nije u funkciji ponižavanja. Ali kad takav gest postane alat za vrijeđanje, to prestaje biti simbol i pretvara se u jeftinu predstavu kojoj je jedini cilj povrijediti drugog da bi se sebe uzdiglo,” poručio je Gazdić.

“Ne, ne – on samo s ta tri prsta ‘podsjeća’ na tri dimenzije opsade Sarajeva: ograničeno kretanje, nedostatak svega i svačega i vojnu (artiljerijsku i snajpersku) kampanju protiv civila, baš poput njegovog Saurona iz Mordora (čitaj: intelektualnog Beograda) koji je ‘nosio kišobran na Jevrejskom groblju’, ali zle, sitne duše koje ‘mrze Srbe’ na silu hoće da je to bila – puška.”

On dodaje da bi, u slučaju da mladić bude suočen s vlastitim postupkom, gotovo sigurno negirao lošu namjeru i tvrdio da je “sve pogrešno shvaćeno”.

Prema Gazdiću, ovakvi potezi nisu slučajni:

“Uvijek se pojave uredni, ‘tihi’, ‘pristojni’ avanturisti koji se ohrabre da ovakve stvari urade na prostoru gdje su ljudi ginuli da bi sačuvali život i dostojanstvo. To je lice sitnog, prostačkog pseudo-patriotizma kojem je jedina svrha izazvati reakciju.”